Kennisbank: Overig
Een IP blokkade? Het hoe en waarom

Een aantal van onze klanten hebben het al eens ondervonden; een IP adres wordt door de firewall op onze servers geblokkeerd, waardoor de website en e-mail niet meer bereikbaar zijn.

Waarom doen onze servers dit en hoe kunt u het voorkomen?
Roberto Webhosting werkt constant aan de beveiliging van websites, e-mailverkeer en gegevensopslag opipv4 IP adres onze servers.
Zoals u mogelijk al eens gelezen heeft zijn pogingen tot inbraak op de servers van iemand anders tegenwoordig dagelijkse kost.
Grote bedrijven zoals KPN, UPC en Vodafone zijn kortgeleden nog in het nieuws geweest omdat er gebruikersnamen en wachtwoorden waren gestolen van hun servers.

Wij vinden dergelijke inbraakpogingen natuurlijk een kwalijke zaak en doen er alles aan om dit te voorkomen. Daarom hebben wij de firewalls op onze servers zo ingesteld dat deze direct reageren als iemand probeert in te loggen met de verkeerde gegevens door het IP adres te blokkeren voor 1 uur, bij herhaling kan dit zelfs tot permanent oplopen.

Zo houden we hackers en andere kwaadwillende individuen buiten de deur.
Helaas is het echter zo dat onze servers niet kunnen zien wie er probeert in te loggen als er foutieve informatie wordt ingevoerd.
Dat betekent dus dat u zelf ook geblokkeerd kan worden door onze firewall, als u een aantal keren probeert in te loggen met een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord. U kunt dan ook geen mail meer ophalen en alle websites op de betreffende server zijn voor uw IP adres geblokt. We begrijpen dat dit lastig is op zo'n moment maar het alternatief is erger.

Als het mogelijk zou zijn om oneindig met verschillende inloggegevens te blijven proberen zouden we het de internetcriminelen wel heel erg makkelijk maken en u geen optimale veiligheid kunnen garanderen.

Natuurlijk zorgen we er zo spoedig mogelijk voor dat u weer bij uw eigen website en gegevens kunt komen. Een telefoontje, mail of ticket aanmaken is genoeg om uw IP adres weer uit de firewall te laten verwijderen door onze medewerkers.

Meld altijd de betreffende domeinnaam en uw IP adres. Dit kunt u achterhalen via www.watismijnip.nl.
Met deze gegevens kunnen wij u snel weer verwijderen uit de firewall gegevens en is alles weer voor u toegankelijk.
We kunnen u dan tevens vertellen waarom uw IP is opgenomen in de firewall, zodat het in de toekomst niet meer hoeft voor te komen.
Mocht uw IP adres zijn geblokkeerd door de firewall, dan is het verkeer van en naar de server alleen voor uw uniek IP adres geblokkeerd, uw IP word namelijk verstuurd vanuit uw eigen router. De rest van de wereld ziet uw website dus gewoon en kan men u ook mails sturen. Deze berichten blijven immers bewaard op de server zolang u er niets mee doet.

(21 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Help Desk Roberto Webhosting