E-mail Instelling Microsoft Outlook 2003

In deze manual wordt beschreven hoe u voor Microsoft Outlook 2003, Mail instelt om uw e-mail op te halen van uw e-mail account(s)

Stap 1 van 3

  1. Open Outlook en selecteer het tabblad Extra.
  2. In dit menu vind u de optie E-mailaccounts.

Stap 2 van 3

  1. Om een nieuw e-mail account aan te maken dient u Een nieuwe e-mailaccount toevoegen te selecteren.



    Klik daarna op volgende.

Stap 3 van 3

  1. Vervolgens dient u het servertype aan te geven. Hier selecteert u POP3.



  2. Klik daarna op volgende.
  3. Vervolgens krijgt u een scherm te zien wat uit vier delen bestaat. We zullen deze delen 1 voor 1 bespreken.



  4. Aan de linkerkant dient u bij de Gebruikersgegevens uw naam en e-mailadres in te vullen.
    De naam mag u zelf kiezen, deze zal weergegeven worden wanneer u iemand een mail stuurt.
    Het e-mailadres is degene die u zelf heeft aangemaakt. Vergeet hierachter niet uw domein te plaatsen.



  5. Bij het tweede deel dient u de Aanmeldingsgegevens weer te geven.
    De Gebruikersnaam is het e-mailadres welke u heeft aangemaakt in cPanel met het wachtwoord.
    Het is makkelijk om het vakje Wachtwoord onthouden aan te vinken zodat u niet steeds het wachtwoord hoeft in te typen wanneer u uw mail wilt bekijken.
    Indien u gebruik maakt van een openbare computer en u niet wilt dat andere uw e-mail kunnen binnenhalen en lezen kunt u deze optie natuurlijk uitlaten.
    De optie Aanmelden met beveiligd-wachtwoordverificatie hoeft u niet aan te vinken.



  6. Bij de Servergegevens dient u als Inkomende e-mail (POP3) onze mailserver op te geven. Zijnde mail.uwdomeinnaam.nl zonder www.
    Bij de Server voor uitgaande e-mail (SMTP) vult u de server gegevens van uw eigen internet provider in.
    Informeer hier naar bij uw provider of kijk op onze smtp provider list.



  7. Om zeker te weten dat uw instellingen correct zijn ingevuld kunt u de instellingen eens nalopen.
  8. Klik vervolgens op Accountinstellingen testen.



  9. Wanneer u hetzelfde scherm als onderstaand afgebeeld te zien krijgt zijn alle instellingen goed.



  10. Wanneer de instellingen niet geheel juist zijn ingevuld zult u een soortgelijk scherm zien. U kunt het beste de instellingen nogmaals nalopen.



  11. Wanneer u vergeten bent bij de Aanmeldgegevens uw domein achter het e-mailadres te vermelden zal dit op het tabblad Fouten deze melding te zien zijn.
    Corrigeer dit en probeer het opnieuw.



  12. Klik vervolgens op meer instellingen
  13. Hier kunt u een naam aangeven waarmee u naar het E-mailaccount wilt verwijzen.
    Dit is vooral handig als u meerdere e-mailaccounts aan heeft gemaakt.
    U mag zelf beslissen hoe u het account noemt.
    Eventueel kunt u ook nog Overige gebruikersgegevens opgeven.



  14. Op het tabblad Geavanceerd ziet u de Poortnummers reeds ingevuld.
    Indien hier andere waarden staan, dient u de gegevens uit het plaatje exact over te nemen.
    Bij Bezorging kunt u aanvinken of er een kopie van berichten op de server achtergelaten dienen te worden en voor hoelang.
    Zo kunt u bijvoorbeeld op meerdere computers een account aanmaken.
    Let er wel op dat de mailbox zo makkelijk snel vol kan raken.
    U kunt eventueel via de webmail (zie de handleiding over webmail) de mail die u niet meer hoeft verwijderen.



  15. Klik vervolgens op OK
  16. Klik daarna op volgende.



    U kunt nu de installatie voltooien.
(3 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Help Desk Roberto Webhosting